آموزش ساز

آموزش ساز و انواع موسیقی

آموزش ساز

آموزش ساز و انواع موسیقی

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نشست خبری شهرام شکوهی به مناسبت برگزاری تازه‌ترین کنسرت این خواننده در مردادماه در حالی در سالن مجموعه فرهنگی سرنا برگزار شد که صراحت شهرام شکوهی در طعنه به هنرمندانی مانند همایون شجریان که به بهانه نداری مردم کنسرتهایشان را تعطیل میکنند قابل توجه بود.

به گزارش سینماروزان همایون شجریان به بهانه اوضاع اقتصادی جامعه کنسرت-نمایش «سی» را لغو کرد ولی شهرام شکوهی تأکید کرد که از دستمزد خودش برای اجرای کنسرت گذشته و کنسرتی ارزان برگزار میکند با متوسط قیمت بلیت ۵۰هزارتومان!

شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ، مهرداد منافی مدیرعامل موسسه ندای رعنا هنر و تهیه کننده این خواننده و سپهر بیگلری مشاور هنری و کارگردان کنسرت شکوهی از جمله حاضران در نشست خبری شهرام شکوهی بودند.

شهرام شکوهی در آغاز برنامه با اشاره به غیبت طولانی خود از عرصه موسیقی کشور آن را به برخی مشکلات شخصی و عارضه قلبی خود مرتبط دانست و گفت: در عوض با آهنگ‌های خوبی که آماده کرده‌ایم به عرصه موسیقی بر می‌گردم.

مهرداد منافی تهیه کننده شهرام شکوهی در خصوص لغو کنسرت تیرماه و جایگزینی آن با کنسرت ۲۵ مردادماه که همراه با تغییر مکان برگزاری کنسرت بوده است گفت: در تاریخ ۲۰ تیرماه بلیت‌های دو سانس کنسرت را به‌طور کامل فروخته بودیم که مشکل قلبی آقای شکوهی اتفاق افتاد و به دلیل دستور پزشک معالج ایشان برای استراحت مطلق یک ماه این کنسرت به ۲۵ مرداد ماه منتقل شد اما چون سالن میلاد نمایشگاه برای آن تاریخ جا نداشت به سراغ سالن وزارت کشور رفتیم.

شکوهی درباره کارهای جدیدی که در کنسرت ۲۵ مردادماه ارائه خواهد کرد گفت: ۴ آهنگ جدید با اسامی «دلبر طناز»، «آخرین نگاه»، «سختش نکن» و آهنگ جدیدی که به‌زودی منتشر خواهد شد برای کنسرت ۲۵ مرداد ماه به سبد آهنگ‌های ما اضافه می‌شود که همگی این قطعات جدید همراه با ویدئو کلیپ خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه در طی ماه‌های اخیر گفت: برای بسیاری از مردم ما رفتن به کنسرتی با بلیت حدود ۲۰۰ هزار تومان دیگر امکان‌پذیر نیست و اکثر خانواده‌ها مجبورند وقتشان را به نحو دیگری بگذرانند. این از چند جهت آسیب زننده است؛ اولا مردم از لذت حضور در کنسرت موسیقی محروم می‌شوند، از طرف دیگر چرخه اقتصادی که تعدادی از دست‌اندرکاران موسیقی از طریق آن گذران زندگی می‌کنند از حرکت باز می‌ایستد و نهایتاً به موسیقی ضربه وارد می‌شود. واکنش اهالی موسیقی در برابر این معضل معیشتی متفاوت بود و عده‌ای از آنها ترجیح دادند با برگزار نکردن کنسرت در مقابل آن جبهه بگیرند. ما درباره عکس‌العمل‌های هنرمندان اظهارنظر نمی‌کنیم اما قرار نداریم کنار بکشیم و کنسرت برگزار نکنیم. به‌جای آن قصد داریم از سود خودمان بگذریم و کنسرت را با بلیت ارزان‌تر برگزار کنیم.

این خواننده موسیقی پاپ ایران در ادامه اظهار کرد: زمانی قیمت بلیت کنسرت‌های یک هنرمند برای او جنبه فخرفروشی داشت و افراد با برگزاری کنسرتی با بلیت گران‌تر فخرفروشی می‌کردند ولی من ترجیح می‌دهم به‌جای «گران‌ترین خواننده ایران» بودن ارزان‌ترین خواننده باشم اما در عوض یک خانواده ۴ نفری بتواند با مبلغ حدود ۲۰۰ هزار تومان به تماشای کنسرت من بیاید.


اگر به ساز و موسیقی علاقه مند هستید به لینک آموزش ساز مراجعه نمایید.


طعنه شهرام شکوهی به همایون شجریان؟؟

  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰

محمد معتمدی خواننده شناخته شده موسیقی کشورمان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از پدر شدنش خبر داد و اعلام کرد که نام فرزندش را فربد گذاشته است.


معتمدی در اپرای مولوی، اپرای حافظ، اپرای عاشورا، اپرای سعدی و اپرای خیام به ایفای نقش پرداخته و آن‌ها از جمله مهم‌ترین آثار این خواننده سنتی به شمار می‌روند.

محمد معتمدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"پسرم خوش آمدی

فربد معتمدی"

لینک آموزش ساز را حتما مشاهده کنید.


خواننده معروف پدر شد

  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰

محققان دانشگاهی نوعی آلت موسیقی ساخته اند که برای نواختن در جاذبه صفر فضا طراحی شده است.

 پروژه جدید دانشگاه MIT مربوط به طراحی آلت موسیقی مخصوص فضانوردان است تا بتوانند در جاذبه صفر فضا آهنگ بسازند.

ساندس فیس یکی از مبدعان این ابزار نوآورانه می گوید: Telemetron نخستین ابزار موسیقی الکترونیک است که به طور خاص برای نواختن در جاذبه صفر طراحی شده است. ما علاقه داشتیم جنبه شاعرانه حرکات را در خلا نشان دهیم. به همین دلیل اتاقی با چند آلت موسیقی درون آن ساختیم.

این آلات موسیقی «زنگ» نام گرفته اند. هرچند این ابزارها صدایی قابل شنیدن ندارند اما هرکدام حاوی ژیروسکوپی هستند که سرعت چرخش زنگ را در جهات مختلف ردیابی می کنند. اطلاعات این سرعت چرخش به طور بی سیم به یک لپ تاپ منتقل و در آنها به اصوات تبدیل می شود.

Telemetron با توجه به درخواست بخش اکتشافات فضایی MIT Media Lab برای انجام آزمایش ها در خلا ساخته شد. این ابزار هم اکنون در پروازگرانش صفر پارابولیکی قرار داده شده اند. اما هنوز به طور واقعی به فضا فرستاده نشده است.


اگر به ساز و موسیقی علاقه مند هستید به لینک آموزش ساز مراجعه نمایید.


آموزشگاهها، هنرجویان و هنردوستان عزیز میتوانند آگهی های خود را در لینک آگهی رایگان ثبت کنند.


ابزار موسیقی برای فضا ساخته شد

  • آگهی رایگان